Teruggave- en terugbetalingsbeleid

Dank u voor het winkelen bij Conscious..

Indien u niet volledig tevreden bent met uw aankoop zijn we hier om u te helpen.

 

Onze producten kunnen worden teruggegeven binnen 14 dagen na de originele aankoop van het product. U dient ons uiterlijk binnen deze termijn op de hoogte stellen van uw beslissing om de aankoop te herroepen. Hiervoor kan u gebruik maken van ons retourportaal. Onverwijld en in elk geval binnen de 14 dagen na de dag waarop u melding hebt gemaakt van uw herroepingsrecht, dient u het nieuw product om te ruilen voor een ander product of terug te zenden voor een terugbetaling.

 

Om in aanmerking te komen voor een teruggave, moet u ervoor zorgen dat:

 

  • Het product werd aangekocht tijdens de laatste 14 dagen

  • Het product zich in zijn originele verpakking bevindt

  • Het product niet is gebruikt of beschadigd

  • U het ontvangstbewijs of het bewijs van aankoop heeft

 

Producten die niet aan deze criteria voldoen, zullen niet in aanmerking worden genomen voor teruggave.

 

Stappenplan

Stap 1:

 Kies voor 'Start een retourproces' op ons retourportaal. Zoek de zending op die je terug wilt sturen. Dit gebeurd aan de hand van je postcode en het 'tracking nummer' (track & trace nummer) van de zending.

 

Stap 2: 

Als deze gegevens zijn ingevuld kom je in het volgende scherm. Hier zie je jou e-mail adres staan wat eerder is ingevuld in de oorspronkelijke zending. Hier geef je de reden van retour aan. Indien je wenst kan een bericht toegevoegd worden aan de retour als extra opmerking.

 

Stap 3: 

Wanneer alles is ingevuld klik je op Volgende: Kies afleverpunt.
Aan de hand van de ingevulde postcode komt de dichtstbijzijnde inleverlocatie tevoorschijn. Wanneer je klikt op KIES wordt de locatie opgeslagen.

 

Stap 4:

Je bent nu bijna klaar met het indienen van je retour. Je krijgt nu nog een overzicht te zien van de retourdetails.
Verzending details
: Dat is hetgeen wat je opnieuw gaat inleveren.
Retour details: De reden van de retour, je e-mail adres en een eventueel persoonlijk bericht.
Het retouradres: De locatie waar het pakket retour wordt gebracht. In deze stap heb je nog de mogelijkheid om zaken in de retour te wijzigen.

 

Stap 5:

Je kan nu het retourlabel downloaden, uitprinten en op het retour pakket plakken. Lever het pakket in bij het gekozen servicepunt dat je gekozen hebt.

 

Kosten

Transportkosten die ontstaan in verband met de teruggave van een product zijn gratis indien het een gerechtmatigde retour is. U bent verantwoordelijk voor het risico op verlies of beschadiging van het product gedurende het transport naar Conscious. Eens het product goed bij ons is terechtgekomen wordt werk gemaakt van een terugbetaling. Dit duurt max 14 dagen.

 

Beschadigde producten

Het risico van verlies of beschadiging gaat over op het ogenblik dat u de goederen in bezit hebt gekregen. Indien u een beschadigd product ontvangt, dient u ons onmiddellijk en alleszins binnen 2 dagen na ontvangst in kennis stellen, bij gebreke waaraan de goederen geacht worden aanvaard te zijn.

 

Afgeprijsde producten

Helaas kunnen afgeprijsde producten niet worden terugbetaald. Onze producten aan normale verkoopprijs kunnen worden terugbetaald.

 

Digitale producten

We doen geen terugbetalingen voor digitale producten van zodra een bestelling is bevestigd en het product is verzonden.

We raden aan om contact met ons op te nemen voor assistentie indien u moeilijkheden ondervindt bij het ontvangen of downloaden van onze producten.

 

Contacteer ons

Indien u vragen heeft over ons Teruggave- en Terugbetalingsbeleid, gelieve ons te contacteren:

 

  • Via e-mail: retour@conscious.be